2008年10月22日星期三

“死”记

接到了成绩
突然感觉到一股落寞
眼看别人拿的成绩比我高、比我好
心灵里有一种奇妙的感觉
都说好不是跟自己比的吗??
我审查内心深处
那不是妒忌
是伤心

一整天头都很痛
外面依然是下着雨
心情复杂

我安慰着自己伤心很快就会离去
但不安的感觉不停的使唤
怂恿
压力随从地在旁跳跃着
显示它不停欺压的威力
我瞬间感到无助、傍徨

朋友说
与其不停地在埋怨自责
不如提起十二分精神继续奋斗
对!
我还很清楚自己
一次的失败不等于永远的失败
不要紧,还有下一次...

王邦义,
努力不懈
力求上进
加油!!!

2 条评论:

Arcadianic 说...

jiayou,believe yourself!

Li Chen 说...

hohoho..i think long time never comment in ur blog cos always see u. can say anything straightaway.
hmm..u also know my result...
we dun have to win others, but naturally will feel rendah diri when see how good they are.
we dun have to win others..we want to win ourselves. but we can take them as our motivators. compete with urself, take them as ur aim and challenge to do better.
ganbatte!!!